מה הסיבות לפטרייה בלשון ואיך מטפלים?

ללשון בפה יש תפקיד חשוב הן בדיבור והן באכילה, ולכן כשמתפתחת פטרייה בלשון זה עלול לגרום לאי נוחות ואף כאבים העלולים לפגוע בתפקודה השוטף של הלשון. כדאי לדעת כי מדובר על תופעה שכיחה שעשויה לקרות לאנשים רבים כמו ילדים, נערים, מבוגרים וקשישים – ובפרט אנשים הסובלים מבעיות במערכת החיסונית בגוף.

כיצד פטרייה בלשון מתפתחת ומהם שיטות הטיפול הקיימות והמומלצות? נרחיב על כך בשורות הבאות.

פטרייה בלשון – למה זה קורה ומהם הסימפטומים?

מדובר על זיהום חיידקי שמתרחש בחלל הפה ופוגע בלשון, המהווה מצע אידיאלי להתרבות החיידקים הזיהומיים. פטרייה בלשון מוכרת גם בשם קנדידה הלשון, שזוהי פטרייה שנמצאת אצל כל אחד בגוף ומתפרצת כאשר נוצר חוסר איזון במערכת החיסונית של הגוף.

הסימפטומים המעידים על התפתחות של פטרייה בלשון הם טעם מר בפה, היווצרות של סדקים ופצעים על הלשון, תחושת כאב וצריבה ואף הופעת שכבה לבנה בעלת ריח רע על כל אזור הלשון.

מהם הגורמים להתפתחות פטרייה בלשון?

כאמור, הסיבה השכיחה להתפתחות פטריות בלשון נובעת מכשל במערכת החיסונית בגוף האדם, כשמצב טבעי ותקין המערכת פועלת ללא הפסקה כדי להילחם בזיהומים וחיידקים שונים שעלולים ליצור בעיות ומחלות שונות. גורמים נוספים הקשורים לפטרת הלשון קשורים לנטילת תרופות ומצבים רפואיים שונים, כשאלו למעשה משפיעים באופן ישיר או עקיף על מערכת החיסונית וכך "מאפשרים" להתפתחות של זיהום חיידקי ופטרייה על הלשון.

כיצד ניתן לטפל בפטרייה בלשון?

למרות שמדובר בתופעה כואבת, מטרידה וכלל לא נעימה יש דרכים יעילות לטפל בפטרייה בלשון. באמצעות נטילת תרופות ותכשירים טבעיים המייבשים את הזיהום שנוצר בלשון, אפשר להיפטר מהפטרייה ולהמשיך לנהל אורח חיים תקין ובריא עם לשון נקייה ובריאה. למידע בנושא פטריה בגרון

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
בדיקות זרע – מתי כדאי ללכת להיבדק
בדיקות זרע הן בדיקות שלא ממהרים לבצע. הן בגלל העניין ההלכתי כאשר רבים נמנעים מבדיקה כזו והן בגלל...
קרא עוד »
מאי 10, 2023
ד"ר קובי שגיא מכוון למי לפנות אם הילד לא מפסיק להרטיב בלילה
אם ילד מעל גיל ארבע אשר ממשיך להרטיב בלילות, כדאי לתאם עבורו שיחה באחת הקליניקות שלנו הממוקמות ברחבי...
קרא עוד »
נוב 07, 2019
סדנת אפייה – המקצועיות באה מהניסיון
בשנות התשעים נוצרה אופנה חדשה שנשארה איתנו עד היום ואפילו התפתחה במידת מה. מדובר על סדנות בישול...
קרא עוד »
אוג 18, 2019