עקירת שיני חלב – האם צריך ללכת לרופא?

בכל מה שקשור לשיני חלב יש דעות שונות שלא תמיד עולות בקנה אחד עם המציאות. ולכן חשוב מאוד לעשות סדר בעניין ולהבין מה נכון ומה לא, אילו אמירות אכן נכונות ומה לגמרי תלוש מהמציאות. באופן כללי חשוב מאוד לדעת כי שיני חלב הן אמנם שיניים מתחלפות, מה שאומר שהשיניים הללו עתידות ליפול בסביבות גיל שש ואילך, ובמקומן עתידות לצמוח שיניים חדשות. אבל שן חלב שניזוקה עלולה לפגוע גם בשורש. מה שיפגע בהמשך גם בשן הפגועה. מסיבה זו אי אפשר לזלזל בשיני חלב. אלא חשוב לפנות לרופא השיניים כדי לטפל בהתאם.

מתי צריך ללכת לרופא?

יש מקרים שונים בהם יהיה צורך לבצע עקירת שיניי חלב. יש מקרים בהם השן רקובה ושחורה, וריקבון כידוע ממשיך להתפשט הלאה ולא נח על שמריו. ולכן במידה ויש שן חלב רקובה, יהיה צורך לעקור אותה כדי לעצור את הנזק. כמו כן במקרים בהם ילד נחבל ושן נשברה עשוי להיווצר צורך לטפל בשן ולעקור אותה כדי למנוע התפתחות דלקת באזור. אבל חשוב מאוד לזכור כי אין כלל אחיד לכל אחד מהמקרים. כיוון שההחלטה תתקבל בסופו של עניין על ידי רופא שיניים שיבחן את המצב ויבדוק את הצילומים של השיניים. ובהתאם לממצאים יחליט האם לבצע את הטיפול הרצוי.

על פי מה נקבעת ההחלטה?

ההחלטה תתקבל בהתאם לנתונים. במקרה בו הנזק שנוצר עלול להתפשט ולפגוע גם בשן הקבועה שעתידה לבקוע בעוד שנים מספר, יהיה צורך חשוב מאוד לטפל בשן ולעקור אותה. אבל במידה והשן הפגועה לא מזיקה ולא גורמת כלל לנזק לשורש, הרי אין סיבה לעקור אותה. שכן אין צורך להכאיב לילד ולגרום לו להסתובב זמן מה עם שן חסרה בגין חבלה או נזק שלא מתפשט.

בדיקת רופא לקבלת ההחלטה

אך חשוב מאוד לדעת כי תמיד נכון לפנות אל רופא השיניים כדי לבדוק את המצב. כי במבט העין לא תמיד נוכל לדעת האם השן מזיקה ופוגעת בשורשים או שמא הכול תקין ואין צורך לטפל.

אולי יעניין אותך גם ריח רע מפה אצל ילדים

General Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מה קרם הפנים המומלץ לגיל 50?
לא משנה מה הגיל שלכם, כולם רוצים את עורם שיהיה מבריק, קורן ושמנמן. אבל קרם הלחות שעבד כל כך טוב בשנות ה-...
קרא עוד »
אוק 30, 2020
מה המשמעות של הסכם חיים משותפים?
כאשר מדובר על הסכם חיים משותפים, מדובר על הסכם חשוב מאוד שרלוונטי לצורך שמירה על זכויותיהם של בני זוג...
קרא עוד »
מרץ 24, 2020
סדנאות למנהלים – איך תשפרו את היכולות של המנהלים שלכם בחברה
ניהול איכותי הוא דבר חשוב מאוד בכל חברה. אם יש לכם מנהלים שונים בחברה שאתם עומדים בראשה, אתם בוודאי...
קרא עוד »
מרץ 01, 2022